résilience

La résilience décrit la capacité d’avoir des modèles de fonctionnement ou de développement positifs pendant ou après des expériences adverses. Les enfants et les jeunes résilients ont souvent de bonnes capacités d’adaptation ou parviennent d’une manière ou d’une autre à se développer dans des situations de risque.

Filter by Publication Date Range
Titre Auteurs Year
Activation de la résilience chez des enfants placés, du point de vue des professionnels des services de protection de l’enfance de l’Ontario, Canada

Lewis, Robert

2021
Domains and Indicators of Resilient Children in Natural Disasters: A Systematic Literature Review

Mohammadinia, L., Ardalan, A., Khorasani-Zavareh, D., Ebadi, A., Malekafzali, H., & Fazel, M.

2018
What doesn’t kill them doesn’t make them stronger: Questioning our current notions of resilience

Kassis, W., Artz, S., Maurovic, I., & Simões, C.

2018
Violence and resilience: a scoping review of treatment of mental health problems for Indigenous Youth
Toombs, Elaine
Houlding, Carolyn
Braunberger, Peter
Sawula, Erica
Wekerle, Christine
Mushquash, Chris
Drawson, Alexandra
2017
Evolution over a year of individual protective factors in preschool victims of sexual abuse
Langevin, Rachel
Hébert, Martine
2016
Child resilience in out-of-home care: Child welfare worker perspectives

Bell, Tessa
Romano, Elisa

2015
Research Brief: Resilience, Mental Health and Family Violence

MacMillan, Harriet L.
Wathen, C. Nadine

2014
Child maltreatment-related investigations involving infants: Opportunities for resilience?

Fallon, Barbara
Ma, Jennifer
Allan, Kate
Trocmé, Nico
Jud, Andreas

2013
Multilevel correlates of behavioral resilience among children in child welfare

Bell, Tessa
Romano, Elisa
Flynn, Robert J.

2013
Non-English/non-French speaking caregivers involved with the Canadian child welfare system: Findings from the Canadian Incidence Study of Reported Child Abuse and Neglect (CIS-2008)

Ma, Jennifer
Van Wert, Melissa
Lee, Barbara
Fallon, Barbara
Trocmé, Nico

2013